Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yaz sezonuyla birlikte kuyumculuk sektöründe hareketlilik yaşandığını belirtti. Yaz aylarında artan düğünlerin, ziynet eşyalarına olan talebi artırdığını söyleyen Şahin, bazı kişilerin bu durumu sosyal medyada fırsata çevirdiğini dile getirdi.
Uzaktan Satışta Altyapı Sorunları
Şahin, Türkiye’de uzaktan satışın altyapısının henüz tam olarak oturmadığını vurgulayarak, “Düğün sezonuna giriyoruz, yaz tatili başlıyor. Herkes düğünler için hediyeler ve takılar alacak. Bu dönemde fiyatlar yükseldiği için küçük miktarlara dikkat ediyoruz. Bu nedenle %2 veya %3’lük indirimler oldukça çekici gelebilir” dedi.
Sosyal Medyada Hileli Satışlara Dikkat
Sosyal medyadaki bazı paylaşımların, tüketicileri yanıltmaya yönelik olduğunu belirten Şahin, şunları söyledi:
“Uzaktan satın alırken altın veya takı aldığımızda gramajla oynanabilir, ödediğimiz miktarın altında gramaj gönderebilirler veya ayarıyla oynayabilirler. Daha düşük kalitede ürünler gönderebilirler. Bu durumu tespit etme şansınız yok. Bu nedenle bu tür risklerden kaçınmak önemlidir. Güvenilir ve belgeli yerlerden alışveriş yapmak gerekmektedir çünkü hileli işlemleri bile kuyumcular anlayamayabilir. Uzaktan altın alışverişi mantıklı değildir” dedi.
Kurumsal Firmalar Tercih Edilmeli
Uzaktan alışveriş yapılacaksa, tüketicilerin kurumsal firmaları tercih etmeleri gerektiğini vurgulayan Şahin, şu şekilde devam etti:
“Elimizde belge olmadığı için dolandırıldık. Hakem heyetine gitsek bile, belge olmadığı için yardımcı olamayız. Nereden aldınız? İnkâr edebilir. Ödemeyi nasıl yaptınız? Kesinlikle elden ödeme yapılmamalı. Ya faturasını almalı ya da kart ile ödeme yapmalı ki bunu kanıtlayabilelim. Yani kimliği ve adresi belli, sorun olursa çözebilecek veya hakem heyetine başvurulduğunda yanıt verebilecek yerlerden almalıyız. Eğer uzaktan alışveriş yapacaksak, altını sadece kurumsal ve tanınmış firmalardan almalıyız” dedi.