İTO Başkanı’ndan Tüketim Malları İthalatı Hakkında Önemli Uyarı
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, 2024 ve 2025 yıllarında tüketim malları ithalatının ilk kez yatırım malları ithalatını geçtiğini belirterek, bu dengenin sağlıklı bir hale getirilmesi gerektiğini vurguladı. İstanbul'da düzenlenen bir etkinlikte konuşan Avdagiç, Orta Doğu'daki jeopolitik gerilimlerin ve artan petrol fiyatlarının Türkiye'nin yanı sıra tüm dünyayı olumsuz etkilediğini ifade etti. Bölgedeki gelişmeleri yakından takip ederek, politikaların bu değişikliklere uygun şekilde hızlıca güncellenmesinin Türkiye'ye büyük fayda sağlayacağını dile getiren Avdagiç, 2023 sonrası uygulanan ekonomik politikalar sayesinde döviz rezervlerinde önemli bir birikim elde edildiğini söyledi. Türkiye'nin iç ve dış şoklara karşı daha dayanıklı hale geldiğini ve bu sayede enflasyonla mücadelede…